14-05-15

BPost

BPost             

 

Een paar dagen geleden werd hier aangebeld door een besteller van BPost: hij had een pak mee voor mijn partner die niets had besteld. Zij heeft het niet aanvaard want de brave man kende geen Nederlands en kon niet uitleggen waarover het ging.

Mijn aanklacht: het lijkt erop dat BPost om te besparen chauffeurs aanwerft die uit het buitenland komen en die onze taal niet machtig zijn. Ik vind dit onaanvaardbaar vermits het kan gaan om zendingen waarvoor je moet betalen. Dan mag je toch wel weten wat erin zit. Of hoe je het kan terugbezorgen.

Zoals jullie weten heb ik niets tegen het principe dat buitenlanders worden aangeworven of hier tewerkgesteld . Op twee voorwaarden: zij mogen geen valse concurrentie opleveren voor onze eigen mensen en ze moeten het Nederlands in voldoende mate beheersen. Dit bleek hier niet het geval.

En zo is het te begrijpen dat BPost gunstige cijfers kan voorleggen en zich kan presenteren als een winstgevend bedrijf.

de haan 14 mei 2015

08:05 Gepost door staf de wilde | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.